I sikre hænder

Posted on 19. juli 2012

2


Selvom jeg har været spejder, så blev jeg kasseret da jeg var til session. Jeg tror jeg ville kunne have bidraget med meget grundet min erfaring som spejder. Jeg kan både gå med kniv og lave bål og lave knob og gå med uniform. Men ærligt talt, så bør Danmark nok i sidste ende være ganske godt tilfreds med kasseringen. På trods af knivbevis og båltegn, så ville jeg ikke have været en god soldat. For hvad skal vi med mig i trøjen, når Hjemmeværnet så flot fylder den ud? Jeg er rigtig glad for at vi har hjemmeværnet. De sikrer med garanti danskerne aldeles glimrende og sørger for, at trafikken glider som smurt, når vi er kørt over af fjenden i løbet af den tid det sådan cirka tager at spise en stang wienerbrød.

I tilfælde af, at der bliver krig og Hjemmeværnet står af, har vi back up i form af BS og Tivoligarden, som med garanti tager over. Så jeg mener bestemt ikke vi bør frygte at miste hverken danskheden, Dannebrog eller Brødrene Olsen lige foreløbig. Med mindre man, som undertegnede, har en naturlig trang til at sætte spørgsmålstegn ved Tivoligardens styrke. Jeg mener, at de bør spille mindre hornmusik og sætte lidt mere fokus på fysisk træning. De ligner jo en flok børn i de små røde dragter. Og hvad gavner den hue de render rundt med? Ikke særligt dræber-agtigt, hvis man spørger mig. Men igen… Jeg har aldrig været soldat, så jeg skal gøre mig klog på det.

Noget andet jeg har ubændig trang til at sætte spørgsmålstegn ved, er BS Christiansens evner som såkaldt jægersoldat. Som jeg har forstået, er jægersoldater det der svarer til en Massey Ferguson indenfor soldaterverden. Stærke og standhaftige. De skal ud og gøre alt det ingen andre formår. Heller ikke Tivoligarden eller Hjemmeværnet. De skal ud i verden og ændre den. Forhindre en krig hist og vælte en diktator pist.

Men det er vel ikke mange krige man forhindrer, eller diktatorer man vælter ved at rende rundt og lege ståtrold med Bubber i bedste sendetid på TV2. Det får ikke mig til at tænke, at jeg er gået glip af noget ved at blive kasseret af sessionslægen. Tyve år i hæren for at blive bedste ven med en voksen mand i et badekar. Så vil jeg faktisk hellere bruge hele min børneopsparing på spraytan. Eller købe en kat.

BS har vel haft på den gode side af 20 forsøg på at slippe af med Bubber på landsdækkende fjernsyn. Uden held. Hvordan BS har bestået jægersoldatprøven er mig derfor en gåde. Selv med min erfaring som spejder ville jeg da vide hvilke knob der skulle til for spænde Bubber fast til et hegn, som man naturligvis selv havde bikset sammen med noget reb og noget træ – gerne stammer, i samarbejde med de øvrige spejdere, for derefter at pine ham med diverse spejderremser.

Det ville med garanti afskrække Bubber fra nogensinde af lave TV igen. Der har BS fejlet. 

Posted in: Kulmbaks blog