Høns i asparges

Posted on 10. januar 2012

0


Jeg håber virkelig at Troels Kløvedal er ude på en lang sejltur lige nu. Af to grunde. For det første fordi der da for dælen må være en eller anden stamme han ikke har velsignet med sin tilstedeværelse og allestedsnærværenhed endnu. For det andet og altovervejende fordi jeg for guds ikke vil ønske at han oplever sønnikes karriere tage en drejning som kun få fædre ønsker for deres børn. Som det desværre var tilfældet i dagens udgave af Go’Morgen Danmark på TV2. Troels Kløvedal har en søn der er vært på det folkekære og journalistisk dybdeborende program Go’Morgen Danmark. Og denne gang er det ikke Morten Resen jeg taler om. Det er Mikkel Beha Eriksen. Bevares, jeg skal da på ingen måde kunne udtale mig om hvorvidt Troels Kløvedal også har haft en ikke uvæsentlig part i undfangelsen af Morten Resen. Men lad mig slå fast, at hvis det er tilfældet, ja så har vi hermed fundet ud af hvorfor Troels Kløvedal for alt i verden konstant forsøger at være så langt væk fra Danmark som overhovedet muligt.
Men lad os ikke begynde at sprede et dumt rygte om at Troels Kløvedal er far til hele Go’Morgen Danmark. Vel?

Jeg skal ikke benægte at jeg vågner til Go’Morgen Danmark stort set hver gang det er muligt. Hvilket vil sige fra mandag til fredag. I håbet om at blive klogere. Og jeg skal da lige love for at jeg lærte noget om slå-ud-borde og hvilke størrelse lejligheder de passer til i morges. Der var åbenbart ikke flere tv-kokke tilbage i Danmark der gad i studiet for at præsentere en ny måde at fremtrylle en portion koldskål, som efterfølgende vil blive fortæret af en vejr-vært. Derfor var der blevet taget en beslutning om at lade en såkaldt bordekspert komme ind i studiet for at præsentere ti forskellige borde som alle havde det til fælles, at de kunne slåes ud og dermed give plads til flere mennesker. Helt op til 8 ekstra. Men der stopper alle fællesnævnere for bordene da også, skal jeg da lige love for.

Og når jeg siger at de inviterede en bordekspert i studiet, så er det vel nok så meget sagt. For staklen nåede ikke engang ind i studiet, da alle bordene var slået op i ankomsthallen på Hovedbanegården. Dermed blev hun sikkert også snydt for for en eller anden tv-koks udgave af en ny måde at frembringe koldskål på. Og så inden klokken blev 8. Stakkels bordekspert. Det er næsten mere tarveligt end at skulle præsentere et indslag om slå-ud-borde. Hvilket var det Mikkel Beha Eriksen skulle på direkte fjernsyn i morgen.

Bevares, det var med altovervejende sandsynlighed ikke Mikkels idé at putte det indslag ind i programmet. I så fald var der en journalisthøjskole i Aarhus der burde sidde og klappe i hænderne over deres tidligere elevers hittepåsomhed. Det var nok heller ikke Mikkels idé at lægge ud med at spørge bordeksperten om hvilken type lejlighed det mindste af de ti slå-ud-borde bedst ville egne sig til. Ikke overraskende kom bordeksperten frem til at denne type bord af denne størrelse – altså det mindste af borene – bedst ville egne sig til de små lejligheder. Jeg ville frygteligt gerne kunne berette om udviklingen i dette indslag. Men jeg må indrømme at jeg blundede lidt og ikke fandt ud af hvilken type bolig det største af bordene bedst egnede sig til. Det betyder også at jeg med beklagelse må meddele Troels Kløvedal at jeg ikke har den fjerneste idé om hvilket bord der passer bedst på Norkaperen. Jeg har faktisk heller ingen idé om hvorvidt der overhovedet er tænkt et bord ind i indretningen af Nordkaperen. Det kunne typisk være en idé til et indslag i morgendagens Go’morgen Danmark. Hvis ikke programmet er dedikeret til tre semikendte frisørers favoritopskrifter på tarteletter med høns i asparges.

Posted in: Kulmbaks blog