Kulmbaks terapiblog

Posted on 20. december 2011

0


Jeg er begyndt på noget nyt. Noget der for nogle mennesker vil synes at være selvpineri at værste skuffe. Og noget der samtidig for andre mennesker synes at virke som det mest fornuftige i hele verden. For mig er det en slagt terapi der gør, at resten af dagen kun kan blive markant bedre. Jeg er begyndt at vågne til lyden af Morten Resen og resten af cirkus Go’morgen Danmark. Heldigvis er mit syn ikke helt på toppen uden mine briller. Og aldrig før har jeg ventet så længe med at tage brillerne på. Jeg kan både nå at lave kaffe og gå i bad inden brillerne ryger på. I mellemtiden er jeg blevet markant klogere på ting jeg ikke vidste jeg burde vide noget om eller have en holdning til.

Mage til informativ underholdning skal man lede længe efter. Det er tv-mediets svar på rigtig god toiletlæsning. De klarer alt lige fra tips til strikning, over arrangement af storskærm til kvindehåndboldlandsholdets semifinale, til eksport af smør. En slags samtaleemnegenerator kan man vel godt kalde det. Og måden de laver ping-pong-oplæg til hinanden er uovertruffen. Heldigvis er Peter Tanev som oftest at finde i studiet. Og gudsketakoglov for det. Han formår at gøre en vejrudsigt ligeså spændende som visse former for eksem. Den mand er kun en sjov striktrøje fra at få sin egen brevkasse i Familiejournalen. Og jeg har lidt på fornemmelsen, at hvis jeg fortsætter med at vågne til Go-morgen Danmark, så begynder jeg snart at abonnere på det blad.

Jeg ved egentlig talt ikke hvorfor de andre værter er i studiet. For Resen og Tanev, eller Morten og Peter om man vil, laver sjove oplæg til hinanden, som ikke er set siden den allestedsnærværende og altomfavnende hofekspert Jes Dorph Petersen fodrede os med nyheder og serverede det hele på en letfordøjelig måde før han smukt guidede os over til en vejrudsigt, som når den præsenteredes af Peter altid var god. Jeg er sikker på, at Peter ved alt om rigtig påklædning og slet ikke kender til dårligt vejr. Og jeg håber ikke at han mister sin glød og sit talent for fjernsynsmediet nu hvor Jes Dorph har taget NEWS-helikopteren og er fløjet sin vej. Væk fra TV2 og over til fodbolden på 3+. Jeg krydser mine fingre.

Faktisk forstår jeg ikke hvorfor TV2 ikke bare kronrager Morten Resen, giver ham et slips på og placerer ham i nyhedsstudiet ved siden af Natasja Crone. Hvis han så også får lidt medindflydelse på det redaktionelle indhold, så er der ingen grænser for hverken seertal eller nyhedsværdi. Dog er jeg ikke sikker på at han ved så meget om kongehuset som Jes. Men det kan han vel lære. Ellers kan de bare ringe til mig. Så ringer jeg til Jes. Ulla Terkelsen er dog stadig at finde på kanalen. Så vidt jeg ved er hun ikke blevet hentet ind som Champions League-ekspert af Jes. Så dronningen af kongehuset kan stadig guide os igennem den næste kongelige begivenhed, der så vidt jeg er orienteret er en konfirmation af den gæve prins Nikolai.

Der er vist ingen tvivl om at TV2 går en lys fremtid i møde når de bliver en betalingskanal efter nytår. Jeg betaler i hvert fald gerne dobbel sats. Drop terapi og køb adgang til TV2. Kommer der oven i købet mere kvindehåndbold i bedste sendetid, så er det vel bare en bonus. En slags forsikring om at dagen i morgen kun kan blive bedre end i dag. Hvis du starter den med Go’morgen Danmark, bevares.

Posted in: Kulmbaks blog