Velkommen til Kulmbaks helseblog

Posted on 5. december 2011

2


Jeg har valgt at skifte smøgerne ud med løb. For tredje gang i år. Ganske simpelt fordi jeg gerne vil have bedre samvittighed. Men også fordi jeg som arbejdsløs kun har råd til at ryge de cigaretter man kan købe i Aldi. Og det er vag tobak. “Du kan risikere at skade dine omgivelser”-klistermærket på cigaretpakken er for længst droppet til fordel for “Du bliver med garanti spedalsk af de her smøger”-advarsler. Eller “Undskyld smagen. Den tager vi på vores kappe”-mærker.

Og det var endda sportssmøgerne jeg røg – dem med menthol-smag. Så de var ikke decideret usunde. Og ja.. Det er normalt kun 80-årige gamle damer der ryger metholcigaretter. Men hvad du ikke ved er, at der indeni mig gemmer sig en 80-årig gammel dame. Jeg ser også formiddagsprogrammer på kanal 4 og skriver for Nationen! på Ekstra Bladet. Og jeg elsker Morten Resen. Den dreng er så flink og så folkelig. Og så pæn at selv byldepest ville klæde ham.

Men for at komme tilbage til det det egentlig handler om, så har jeg skiftet cigaretterne ud med et par løbesko til den nette sum af 35 pakker cigaretter. Hvis de ikke er købt i Aldi. Altså cigaretterne. Ikke løbeskoene. Normalt plejer det at være en god idé at kombinere cigaretten med en kop kaffe eller to. Så smager cigaretten bare lidt bedre. Eller smagte…bare lidt bedre. Bevares, der skal mange kopper kaffe til at skjule smagen fra Aldis no. 7.

Som opvarmning til løbeturen i går forsøgte jeg at inkorporere kaffen i mit opvarmningsprogram. Uden at have indtaget andet end det. Og faktisk også uden at have foretaget nogen anden form for opvarmning. Rent faktisk kan man sige, at jeg besluttede mig for at løbe en tur efter jeg havde indtaget morgenkaffen. Uden at tænke på et opvarmningsprogram. Dumt vil nogen sikkert sige. Pjat siger jeg. Og med “pjat” mener jeg “dumt”. Løbeturen var så dårlig at jeg er alvorligt bange for at jeg tog et par kilo på af den. Jeg var faktisk tæt på bare at tage bussen i stedet for. Men det havde set dumt ud med pandebånd i bussen. Og den stopper heller ikke tæt på min dør. Så det havde været noget bøvl.

Næ nej. I morgen står det på blandet frugt, opvarmning og 5 kilometer et sted tæt på Islands Brygge. Med “blandet frugt” mener jeg kaffe. Og med “opvarmning” mener jeg 2 timers Casper & Mandrilaftalen. Et sted tæt på Islands Brygge.

Posted in: Kulmbaks blog