Tjøwenhawner

Posted on 9. november 2011

1


Jeg er blevet klogere i dag. Helt forskrækkeligt meget klogere faktisk. Det er hvad der sker når der er besøg fra Nordjylland. I aften er jeg blandt meget andet blevet klogere på elsparepærer. Det er noget lort. For at sige det som det er, så er det noget hundelort. Citat slut. Citat: Nordjysk elektriker på besøg i Jagtvej-lejligheden.
Det giver et helt forskrækkeligt lys, og man skal lade være med det. Det er sgu ligesom at knække stjernen af en Mercedes. For folk uden kendskab til Mercedes, så betyder det, at det er en dum sag. Og de pærer holder sgu heller ikke ikke lige så lang tid som de siger.
Jeg skyder skylden på miljøhippierne. Det er jeg ikke et sekund i tvivl om, at vores nordjyske elektrikerven også gør. Og så er der vel ikke noget i vejen med det. Faktum er, at elsparepærer skal man holde sig fra.

Noget andet jeg har lært i dag er, at jeg lyder som en nordjyde, men ligner en tjøwenhawner. Gudsketakoglov for det første. For det med at ligne en tjøwenhawner er nok noget man skal holde sig fra, hvis man færdes blandt nordjyske håndværkere. Ja det var ikke noget der blev sagt direkte. Det er nok mere en fornemmelse. Heldigvis taler både jeg og Hansen stadig tilpas nordjysk til, at håndværkeren troede på at vi begge var deroppe fra. Men hvad kan man ellers gøre når man bor i Lille Hjørring i 2200 Kbh N?
Og heldigvis har vi begge arbejdet for Shell-Ib i henholdsvis Hjørring og Hirtshals. For ligesom at kunne understege at vi er deroppe fra. Ellers war wi nok blewen hiwe uk mæ det sa’am. Med vores elsparepærer. Det satans lort.
Det er det der er så godt ved nordjyske håndværkere. De siger hvad de mener. Og det de mener er som oftest det der passer. Det er fakta. Der er ikke så meget at komme efter der. Ligesom der ikke er noget at komme efter ved lyden af penge der går fra lomme til lomme. Efterfulgt at et solidt håndtryk som tak for satans godt arbejde. Og det ved man det er når arbejdet er snakken foregår på Vendelbomål.

Posted in: Kulmbaks blog