Jeg vil gerne have for 415 kr. vag underholdning, tak

Posted on 19. oktober 2011

3


Forrige søndag fik jeg en på opleveren ved at følge DR’s søndagssendeflade intenst. Denne søndag fik jeg nok engang en ud-af-kroppen-oplevelese. Lidt a la at vælte på en cykel en kold vinternat på Christianshavns Torv.

Oplevelsen bestod i at opleve for 415 kr. af det som Vega vil betegne som en times underholdning med en afdanket britpopper med sit fesne band. Med en garderobepris af den nette sum af 20 kroner, hvilket egentlig føltes som et kup på en aften, hvor en almindelig fadøl kostede tres kroner. Mon ikke der har siddet et par Vega-chefer og grublet over hvorfor Vega overhovedet ikke på nogen måde var udsolgt til en aften med Beady Eye – Oasis, med et par fesne guitarister som erstatning for Noel Gallagher.

Jeg grublede ikke. Overhovedet. Jeg vandt heldigvis de skide billetter til koncerten med bandet der engang var noget ved musikken med en bror der kunne skrive nogle sange som en anden bror kunne synge og et medfølgende band der bare fulgte med og ellers ikke stjal brødrenes coke.
Jeg havde derfor ikke nogen skam i livet over at bruge det meste af koncerten på at snakke om den politiske situation i Slovenien og det komisk ironiske ved, at Vega lader ølprisen følges ad med billetprisen. Jeg mener sågar også at vi fik diskuteret oliepriser og det seneste album med Kaya Brüel.

Vega havde været så venlige at lade pøblen være i stand til at bestemme mellem tre forskellige størrelser af øl. En indie-størrelse til 45 kr., en halv fad til 60 kr. og en dobbelt indie-størrelse til den nette sum af 90 kr. Så hvis ikke koncertpublikummet følte sig tilstrækkeligt voldtaget af den høje billetpris og den uovertruffent vage koncert med noget nogle havde efterladt fra 1996, jamen så kunne man da lige gå i baren og få spoleret en ellers okay søndag af med at spendere hvad der svarer til Ole Henriksens forbrug af Funtex.

Næste søndag bliver jeg hjemme og ser det næste afsnit af en eller anden politisk spændingsserie på DR med en kop kaffe og et tæppe.

Posted in: Kulmbaks blog