Mere diktatur, tak!

Posted on 14. september 2011

0


Ikke et ord om hvalkampen, tak. Den er snart slut. Og jeg ved jeg stemmer på. Det bliver ikke blåhvalen. Den er syg og træt af livet. Lad mig dog alligevel sige, at det har været en fantastisk en af slagsen. Altså hvalkampen. Der diskuteres alt. Intet er for småt. Og gudsketakoglov for det. Min gode ved Q har påpeget seriøsiteten i hvalkampen når der dagen før hvalen lægges op til en diskussion om prisen på flæskesteg. Jeg hepper på flæskestegen fra Fleggaard. Så kan man også lige få en billigt 42” fladskærm med, ved køb af over ti kilo flæsk, bevares. Og en kummefryser til at opbevare det i. Og det er aldrig skidt med en tur over grænsen. Med mindre ens forældre stammer fra Mellemøsten. For så bliver det besværligt at kommer tilbage fra Fleggaard til Danmark. Så må man håbe at successen med salget af flæsk og fladskærme i grænsebutikkerne betyder, at der et job ved kassen i Fleggaard til en færdiguddannet civilingeniør med forældre fra Mellemøsten.

Nej så hellere en tur til genbrugsstationen – eller lossepladsen – på Amager. Her er hverken flæsk eller fladskærme. Eller det kan der sagtens være. Men ikke af den friske slags. Her er der ikke så meget valgpis. Her hersker ro og orden. Her hersker diktaturet. Og det gør det bare så meget lettere. Lederen render rundt i grønt Kansas-tøj og dikterer hvad der skal ske fra kontrolrummet. Hans generaler render rundt i røde Kansas-dragter på pladsen og fortæller i pæne vendinger hvor man skal smide diverse ting hen. Og med “pæne” mener jeg “lodrette” og med “vendinger” mener “ordrer”.
Man venter sådan set bare på et militæroptog fra affaldsgarden med koste i stedet for geværer, og bobcats i stedet for tanks. Hvor ville det dog være meget sjovere hvis det var omvendt. Både på genbrugsstationen og i Nordkorea. Jeg tænker fred og ro på Amager og maje rent i Nordkorea.
Takket være Kim Jong-Ils fætter ved jeg nu, man ikke bare smider små og brandbare ting i en container hvor der står, at man skal smide små og brandbare ting i. Og jeg skal stoppe med at købe de forpulede sorte affaldssække. Jeg ved det jo godt. Det gør ikke noget godt. Næ, det nye er gennemsigtige affaldssække. Det er det containerne vil have. Og general Skrald. Det er det nye sort.
Og sådan er det også de næste fire år. Og i al fremtid. Indtil revolutionen kommer!

Posted in: Kulmbaks blog