Tøjten og bøssefar

Posted on 23. august 2011

0


Hvor på hipsterskalaen ligger det at have en båd? Ja det kommer naturligvis an på hvilken type båd det drejer sig om. Spørgsmålet er nok nærmere hvor på hispterskalaen de forskellige både ligger. Ingen tvivl om at man kan være hipster og have en båd. Men de fleste hipstere bor på Vesterbro. Man finder sikkert også nogle wannabe-hisptere et sted nær Skt. Hans Torv og visse steder på indre Østerbro. Men ens for disse steder er, at der er langt fra de børnevenlige og nyanlagte gårdmiljøer med mulighed for grill og socialt samvær med de øvrige andelshavere, til det nærmeste bådanlæg. Og så kan det være et helvede at manøvrere Christianiacyklen med bette Leander og Villads, eller hvad børn ellers hedder, ud til båden. Så ville det være lidt mere praktisk at have “Tøjten” eller “Bøssefar”, eller hvad man ellers skal kalde sin jolle, til at ligge i Peblingesøen eller i Enghaveparken. Hvem spørger man lige om lov til det? Er det ikke bare at gøre det?

Tilbage til hvor på hipsterskalaen de forskellige både ligger;

En gammel kutter. Ja det kan både blive en dreng og en pige. Jeg vil mene at det er et 6-tal. Når den er blevet sat i stand af et par meget lidt hipsteragtige håndværkere. Lidt industriel. Bådenes svar på en New Yorker-lejlighed. Måske alligevel et 8-tal.

En stor hvid speedbåd a la Miami Vice. Njah.. Så mange hipstere er der ikke ved Hellerup Havn. Det må blive et 2-tal.

Et bette træskib med sejl. Se så begynder at ligne noget. Perfekt til at ligge fasttøjret i Christianshavns Kanal med et par hyldeblomstdrikkende indiemusikanter i. Så skal vi bare have flyttet båden så tæt på Oehlensschlægersgade som muligt. Jeg forestiller mig dog, at det vil se tosset ud hvis indiemusikanterne sad og drak hyldeblomst i båden på en anhænger på Vesterbro.

En husbåd. Et rent 10-tal. Endnu bedre hvis det er en husbåd som Mads Nørgaard har boet i. Eller på. Eller sågar har bygget. De findes. Forfærdeligt langt væk fra Sønder Boulevard. Men de findes.

Jeg tror jeg ansakffer mig det træskib med mast. Det er lige mig. Jeg tror dog lige at jeg ansakffer mig en lejlighed på Vesterbro først. Og en Christianiacykel. Og et par unger med nogle besynderlige, men unikke navne. Og en masse hyldeblomstdrik og nogle flere indiemusikansvenner. Men så…skal der investeres.

Posted in: Kulmbaks blog