Helligdagenes svar på en Ferrari F40

Posted on 3. juni 2011

0


Så var det lige Kristi Himmelfartsdag i går. Det er en af favoritterne når vi snakker om helligdage. Hvis der var lavet et bilspil over helligdage, ville Kristi Himmelfartsdag være vanvittig. Måske en Ferrari F40. Diego Maradona havde en Ferrari F40.

For dem der af en eller anden årsag ikke ved det, så fejrer vi Kristi Himmelfartsdag fordi Jesus gik rundt på jorden i 40 dage efter at have været sømmet fast i et par dage for derefter at have tilbragt et par dage i en grotte. Jeg synes det er godt klaret. Hvis jeg havde en hat, ville jeg tage den af. Ifølge Bibelselskabet.dk var det ”vigtigt for de første kristne at få slået fast, at Jesus virkelig var stået op fra de døde. Derfor kan man i Apostlenes Gerninger 1,3-8 læse, hvordan han efter påskedag gik rundt på jorden som et rigtigt menneske og ikke et spøgelse eller en ånd. Det betyder, at Jesus fx spiser sammen med sine disciple efter sin opstandelse.” Kæft hvor overskudsagtigt. Jeg kunne ikke være mere enig. Jeg synes det er stort af Jesus at byde på en gang mad og drikke til sine bedste venner efter en af dem har stukket en kniv i ryggen på ham. Det viser overskud i hverdagen. Især taget i betragtning af at han må være lidt træt efter hvad der lige har foregået.

Bibelselskabet siger videre, at ”Jesus på Kristi himmelfarts dag netop ved at fare til Himmels bliver allestedsnærværende. Han er ikke længere bundet til en bestemt lokalitet eller en bestemt tid”. Det er fandeme smart! Det kunne jeg på en eller anden måde også godt tænke mig at prøve. Jeg ville bare være lidt træt af det hvis kravet var, at man skulle mobbes og ydmyges ved at blive sømmet fast og gemt væk først, inden man ikke længere er bundet til tid og sted. Fra nu af har jeg altid søm og to stykker træ med mig.

Posted in: Kulmbaks blog