Glem mit navn

Posted on 19. maj 2011

4


Det er ikke fordi jeg gerne vil være kendt. Bestemt ikke. Jeg vil bare gerne have at der er en del der ikke ved hvem jeg er. Jeg vil egentlig bare gerne være en del af en bølge. Og jeg vil gerne være en del af den populære bølge. Den bølge af folk, kunstnere om man vil, der er anonyme.

Banksy er anonym. Husk mit navn er anonym. Dines die Infotainer er anonym. Copenhipster var indtil for ganske nyligt anonym. De har alle de egenskaber, at de er superfede og meget populære.

Jeg har derfor en plan. Som holder 100. Jeg har besluttet at jeg også vil være anonym. Fra nu af. Eller næsten fra nu af. For jeg skal lige færdiggøre dette indlæg. Jeg har brugt flere aftener på at finde ud af hvorledes jeg bliver en del af den populære bølge. Første skridt er nok at droppe denne blog og starte en ny. Dernæst skal jeg have fat i domænet glemmitnavn.dk. Egentlig burde jeg nok skrive mine blogindlæg på et stykke A4 og printe det ud i 60 nummererede styks og derefter rende rundt på diverse bogcaféer og putte dem ind i bøger for derefter at håbe på at kulturelle indiemusikere og litteraturstuderende ville hive bøgerne ud af reolerne, falde over og læse mine skriverier.

Derefter kunne de indiemusikerne der har læst mine tekster, skrive sange og dedikere dem til ”den ukendte”, som mit nye alias må være. Når diverse musikanmeldere på Soundvenue og deslige så anmelder musikken og især teksterne, så vil den lille skare som har læst anmeldelserne af indiemuskerne blive oplyst om mit tekstunivers. Og så tror jeg nok lige at succesen er hjemme. Så har jeg i hvert fald det der minder om 40 læsere. Og det er 40 solide læsere. 40 solide læsere der alle er straight edge fruitarians og som kun går i tøj der er vævet af nepalesiske buddhister, som alle kender Bono.
Alle ved at de er et købedygtigt publikum. Så når jeg engang udgiver en bog med mine tanker, så tjener jeg kassen og køber en øde ø. Måske Fyn.

Det skal lige siges, at ham der skriver Lars Barfoeds taler er også anonym. Det samme er Linie 3’s agent og manden der opfandt trælåret. Jeg har en idé om at det er én og samme person. Det er en hjulbenet og tidligere velhavende jyde hvis navn minder umiskendeligt meget på Pind Fjørbynår.

Posted in: Kulmbaks blog