Hella Joof som toastmaster

Posted on 14. april 2011

1


Jeg er den yngste i en børneflok på tre. (Er der så egentlig tale om en flok?) Så jeg ved hvor hårdt det er at markere sig og skille sig ud fra de øvrige børn i familien. Det er grunden til at jeg i dag har store briller og tatoveringer. Jeg er ikke den rigeste og jeg er ikke den ældste. Jeg er bare bette Mads. Og det vil jeg være til den dag jeg drætter om. Jeg kan derfor tydeligt forestille mig hvor svært det må være for Prins Henri Marie Jean André, greve de Laborde de Monpezat og dronning Margrethes to yngste børnebørn. De har haft fornøjelsen af at være midtpunkt i en barnedåb i dag. Der heldigvis blev dækket massivt af samtlige medier i Danmark, og gav TV2 News muligheden for at sende Peter Tanev i luften med helikopteren. Men det er så også det de små får.

Storebroren – prins Christian bliver konge og får lov til at finde en lækker dame i udlandet, som i øvrigt har fået topkarakter i det danske pointsystem. Og gudsketakoglov for det. Både for at storebror bliver konge og for hans kones evne til at score point. Storesøster bliver gift væk til en fyrste fra Rheinland Phalz. Hvad er der så tilbage til de små? Intet!

Hvad gør forældrene for at hjælpe dem på vej? Intet! Giver dem nogle navne jeg ikke engang kan huske. Holder barnedåben på et tidspunkt hvor kun pensionister og børn har tid til at stå og vifte med flag. Og de inviterer ikke engang nogle af de sjove kongelige med til festen. Hella Joof var der dog. Jeg håber lidt at hun var toastmaster og underholdning til den efterfølgende reception. De små børn risikerer jo at blive glemt. Jeg vil æde en hat på at de også må nøjes med Renault Twingo mens storebror får en Volvo. Og de bliver sikkert ikke venner med Peter Tanev. Det synes jeg er en skam. Forældrene kunne i det mindste have givet dem nogle navne, som ville have gjort det lettere for dem at skabe sig et eftermæle. Noget der allerede nu kunne præge dem resten af deres tilværelse. Eller bare noget der kunne gøre at vi andre dødelige kunne skelne dem fra de øvrige prinser og prinsesser. Jeg havde forestillet mig Pippi og Jamaica John. Det ville give dem street cred fra starten og gøre det lettere for dem at være de mindste i børneflokken.

Posted in: Kulmbaks blog