Redskabsgymnastik

Posted on 23. marts 2011

0


Jeg beundrer sportsfolk. Hvis jeg skulle gennemføre en triatlon, ville jeg bytte svømningen ud med noget mindre krævende. En stor fadøl måske. Og cykelturen ville jeg skifte ud med noget mindre krævende. Måske en koncert på Vega. Og den afsluttende løbetur ville jeg skifte ud med noget mindre krævende. Måske en tur på Blomsten efter en hård tur på Vega. Og så lige en dag til at restituere.

Jeg er lige startet i træningscenter. Min egen form for triatlon er en sjov form for triatlon. Og en hård form for triatlon. Desværre ikke en form der gavner kroppen. Derfor den lange vej til træningscenteret. Det er en helt ny verden for mig. Jeg kan rende rundt i grimme shorts og min FC Hjørring-trøje uden at få dumme kommentarer. I modsætning til når jeg render rundt i grimme shorts og min FC Hjørring-trøje på arbejdet.

Centeret er fyldt med maskiner jeg troede kun fandtes i TV SHOP. Nu ved jeg hvem deres største kunde er. Det er Fresh Fitness på Nørrebro. Jeg må dog indrømme at de er pænt sjove. Det er lidt ligesom at have idræt i skolen og læreren sagde, at nu skulle vi have redskabsgymnastik. Nu går jeg bare og venter på at centerlederen meddeler os, at vi skal lave forhindringsbane eller junglesti, så vi rigtig kan få rørt kroppegedaveret. Jeg forestiller mig at han ligner Ole Thestrup i ”Busters verden”. Det fede er så, at vi ikke selv skal rydde op efter os. Eller… Vi skal spritte redskaberne af. Men ikke sætte dem tilbage i skuret. Jeg ved egentlig ikke hvad der ville ske hvis jeg ikke sprittede redskaberne af. Måske får jeg bundet mine snørebånd sammen. Eller bliver tvunget til at gå til zumba. Eller centerlederen snupper nøglen til mit skab, så jeg skal gå hjem i mine grimme short og min FC Hjørring-trøje.

Posted in: Kulmbaks blog