Alt er som det plejer at være

Posted on 19. marts 2011

0


Svensk musik siger mig intet. Kvindelige svenske popmusikanter siger mig intet. Kvindelige blonde popmusikanter der kan synge, danse og se godt ud siger mig absolut intet. Det er derfor med beklagelse at jeg kan sige, at jeg skal til Robyn-koncert i aften.

Med løgn på. Det bliver mega fedt. Robyn er lige så rock’n’roll som en Bacardi Breezer. Men i aften er jeg pisse ligeglad. Dog finder I mig aldrig med en Breezer i hånden. Jeg vil forsøge at gøre Robyn-koncerten rock’n’roll ved at peppe den op med whisky-sjusser. Og måske ryge nogle smøger. Og stå og se ud som om jeg ikke selv har købt billetten, men er blevet inviteret til koncerten af mine poppede venner. Som lige ville prøve at overbevise mig om at Robyn er cool.

Good luck. Jeg vil æde en hat på at jeg efter 10 sekunder af første nummer står og skråler. Eller løber og skråler. I min kamp for at komme så tæt på Robyn som overhovedet muligt.
For at opveje denne pop overload lover jeg at høre noget heavy i løbet af dagen. Og se noget fodbold. En eller anden nichekamp med St. Pauli blandt inkarnerede fans på en bodega på Vesterbro. Så går det vist lige op.

Jeg har fået en ny kollega. Han hedder Q. Han hedder faktisk i virkeligheden Kenneth. Han er ny i bloggens verden. Men han er skarp. Jeg synes hans blog fortjener at blive læst. Af rigtig mange. Han er en blanding af Niels Hausgaard og en meget høj mand. Kenneths forældre kalder ham ikke for Søren. Men han har haft en skildpadde i mange år. Palle, hed den. Den virkede lidt sur til sidst.
Så er Q introduceret.

Jeg blev kaldt for Søren i går. Jow jeg havde forældrene på besøg og det var satans hyggeligt. God mad og rødvin. Og historier om da jeg var bette og faldt i søvn på skiferie. Historierne om dengang jeg var bette blev dog toppet af de hjemmestrikkede sokker i maje fine farver. Faktisk var det lidt rart at blive kaldt for Søren igen, da det er meget længe siden det sidst er sket. Vi snakker helt tilbage ved juletid. Så det er egentlig meget rart at vide at det hele er som det plejer at være.

Posted in: Kulmbaks blog