Et bæger der flød over

Posted on 6. marts 2011

0


Folk der hører høj R’n’B klokken 1 om natten skulle have savet en valgfri arm af. Som om det ikke er straf nok at udsætte sig selv for det musikalske bras.
Det hjælper ikke på mit humør, når folk der spiller høj R’n’B vælger at invitere hele danseholdet på besøg, mens man spiller høj R’n’B. Kl. 1 om natten.
Det der så alligevelle får bægeret til at flyde over er, at det er min overbo jeg har beskrevet ovenfor. Havde den høje R’n’B med tilhørende dans og snak om alle mulige ligegyldige forhold med nogle fyre fra et dansehold, fundet sted i Hobro, havde jeg naturligvis været ligeglad. Lige bortset fra det med den dårlige musik. Folk der hører R’n’B skal bare sejles til Fyn.

Kl 2 i nat var jeg alligevel for forfængelig til at gå op og skælde ud i mine pyjamasbukser. Og for doven til at skifte mine pyjamasbukser ud med et par jeans. Og for irriteret på mig selv over at være blevet “ham den sure gamle fra 4. sal” i løbet af meget kort tid. Så jeg lagde mig til at tænke over hvordan jeg ville tage revanche i dag.
Det blev en fesen revanche.

Nu går overvejleserne på hvilket instrument jeg skal anskaffe for at kunne irritere igen. Det må gerne være noget jeg kan administrere. Derfor noget med meget få strenge. En balalajka har tre strenge. Men det er et fesent instrument. En ukulele har fire strenge. Det er mit favoritinstrument med fire strenge. Næst efter en banjo. Kan man få en elbanjo? med forstærker?

Posted in: Kulmbaks blog