Hvad koster Rasmus Tantholdt?

Posted on 23. februar 2011

3


Hvad skete der lige?
Så gik det hen og blev kyndelmisse. Uden at nogen har bemærket det. TV2 sendte ikke helikopteren i luften. De sparer sikkert nok. Den koster nok også mere end Rasmus Tantholdt i drift. (er der “d” i Tantholdt? Tantholdt/Tantholt? Rasmustantholdt.dk siger, at det er der) Maje fin hjemmeside han har der. Der er ikke sparet på noget.
Jeg fejrede kyndelmisse i år som jeg altid fejrer kyndelmisse. Ved at ringe efter Mogens, som kommer forbi og laver anagrammer for ordet kyndelmisse. Det er lige kedeligt hvert år. Indtil videre har han kun et: Se, kyl den mis!

Kyndelmisse er altid den 2. februar og hed før i tiden Kjørmes Knud (?). Hvorfor lige d. 2. februar? Det er da klart. Så er det nemlig 40 dage siden Jesu fødselsdag. Og 40 dage inden det er 80 dage siden Jesu fødselsdag. Det er en vanvittig mærkedag. Måske min favorit semihelligdag. Det er så sjældent at man får lov til at markere en dag, hvor det er 40 dage siden dear Jebus fødtes. Vi bør skrive til nogen og spørge om ikke der snart kommer flere af denne type dage. Hvad med tres dage efter? Og 7 uger efter? Og apropos det med at skrive til nogen og spørge om ting…
Jeg har skrevet et spørgsmål til min far Fritz. Fritz Hansen blev spurgt om han havde lyst til at være gæsteblogger. Her på bloggen. Denne blog. Og det havde han. Han havde dog ikke lyst til at få en fanside på Facebook.

Min far ved meget. Så jeg lærer meget. Jeg er altid klogere når jeg vender hjem fra min forældre, end når jeg kommer derop.
Bevares, han ved ikke så meget om smøger og rockmusik. Så det kommer der nok ikke så meget om i hans blog. Han er mere en hent-lige-en-lunken-øl-til-mig-type der gerne lytter til Runrig. Og det tager jeg virkelig hatten af for. Runrig OG lunkne øl. Frivilligt. Havde jeg skullet drikke lunkne øl og lytte til Runrig, havde jeg snittet mine ører af. Men men men. Han mener også at det jeg lytter til er noget decideret skrammel. Citat slut. Og han mener at jeg drikker min snaps alt alt alt for kølig. (Da han var knægt serverede man snapsen kogende) På de punkter faldt æblet et stykke fra stammen. Men jeg er meget stor tilhænger af ham alligevel.
Så jeg glæder mig til at læse hvad han har at sige. Og det bør I andre også gøre.
Inden I har sovet tres gange, er der forhåbentligt nyt fra både faren og mig

Posted in: Kulmbaks blog