Om håndbold og ABBA

Posted on 20. januar 2011

4


Der er ting jeg ikke er god til. At se håndbold for eksempel. Måske fordi jeg selv er meget dårlig til at gribe ting. Deriblandt en håndbold. Ja stort set alle ting der bliver kyldet hårdt imod mig. Ikke at det sker tit. Men sker det, er der stor sandsynlighed for at jeg ender på en eller anden skadestue. Min favorit er så klart Bispebjerg. Jeg er kun to uheld fra at få min egen messingplade i venteværelset. Og så kommer jeg foran i køen. Det er mindst to uger jeg var der sidst. Men jeg skal vist snart derud igen. For jeg skal aflevere 4 sæt krykker.

For at komme tilbage til håndbolden, så erklærer jeg mig enig i følgende citat fra Troels Bech, som sjovt nok er fodboldtræner. Godt nok for et vagt hold. Men alligevel. Han har ret: “Håndbold er for mig en polterabendaktivitet på linje med paintball og faldskærmsudspring. Jeg så et minut af EM-finalen, men fandt aldrig ud af, hvem der skulle giftes. Håndbold er en tarvelig sport, der kun består af dødbolde.”

“Hvad så med damehåndbold?” spørger du sikkert. Eller. Det ved jeg ikke om du spørger om. Men så gør jeg på dine vegne. Og nej. Jeg synes ikke om damehåndbold. Bare fordi det er damer der spiller det, bliver det bestemt ikke sjovere at se på. “Ahmen de er jo topprofessionelle  atleter, sådan nogle håndboldspillere”. Det er kricketspillere også. Det betyder ikke at jeg gider at se det.

Der er så også ting jeg rent faktisk er god til. Jeg er god til at gå på krykker. Jeg er god til at få tatoveret tegn som folk synes er mærkelige. Og så har jeg fundet ud af at jeg også er god til ABBA sing star (!) Til mit forsvar skal det siges, at jeg har en ABBA-kop som jeg drikker kaffe af hver dag. Derfor ved jeg foruroligende meget om ABBA. Ham der ligner en der hedder Björn hedder faktisk Benny. Og ham der ligner en Benny hedder faktisk Björn. Sådan var det i hvert fald i 70’erne. Nu er det faktisk som om at navnene passer.

Og så er jeg god til at lave Spaghetti Carbonara. Og få flettet Big Fat Snake ind i bloggen. Og der skete det lige igen. Inden 2012 er kulmblog.wordpress.com den mest besøgte side for folk der har googlet Big Fat Snake. Hvis det sker er der øl til alle.

 

Posted in: Kulmbaks blog