Hvad er en ascendant?

Posted on 6. januar 2011

2


2011 bliver godt. Jeg kan mærke det. Der er tegn. Havde jeg været astrolog havde jeg sagt noget med at et eller andet fedt var i ascendanten. Og jeg ved ikke en ascendant er. Jeg ved ikke engang hvordan det staves. Men det lyder godt.

Tilbage til tegnene på successen for det nye år:

Jeg har fået mit længe ventede album med The Black Ryder. Og det er det bedste jeg har hørt i år. Find det. Køb det. Lyt det igennem (advarsel: man får lyst til at drikke øl og ryge smøger når man trykker play)

Jeg sidder med foreløbig billetter til 7 koncerter frem til og med marts.

På trods af de mange koncertbilletter, har jeg for første gang siden 1988 plus på min konto så langt inde i måneden. Vanvittigt! Jeg føler mig og har lyst til at købe noget stort. Hvor meget koster Fyn? Asfalt på hele lortet; værsgo’, her har I verdens største skateboardbane.

Men det mest vanvittige tegn på det gode ved 2011 er, at jeg er kommet op på opslagstavlen hos mine forældre. WTF? Jow tak, den er go’ nok. Og…. Det er på af de finere pladser ved siden af min storebrors håndtryk med selveste Mærsk AP Møller. Jeg nåede ikke pladsen ved siden af billedet af Kronprinsen og den familiesammenførte ægtefælle, men året er jo slet ikke slut endnu. Der er noget at arbejde på. Og jeg tager det som en udfordring. Der skal fedtes. Jeg er faktisk repræsenteret mange gange på tavlen. Sågar med et billede hvor jeg ryger. Men jeg har pænt tøj på. Og man kan ikke se mine tatoveringer.

Sjældent har jeg været så oprigtigt stolt som jeg var da jeg fik beskeden i dag. Fuck studentereksamen (7,8) og anden køreprøve! Så en stor tak skal lyde til min mor og far. Tak!

Det jeg allerede nu godt kunne savne ved 2011 er flere fejringer af guddommelige figurer. Sågar gerne flere korsfæstelser. Jeg tænker bare at julen var så god en tid, at det kunne vi da godt bruge lidt mere af. Udover at tabe mig og stoppe med at ryge er 2011 dedikeret til at blive klog på baggrunden for alle helligdagene. Det betyder at I kommer til at høre på mig forhåbentlig hver eneste gang der er en helligdag i dette år. Og der er en del helligdage. Jeg har på forhånd nogle favoritter. Gerne nogen hvor man skal fejre at det nu er 60 uger efter tidehverv eller 7 søndage efter påske. Men jeg nyder enhver mulighed der er for at fylde maven med god mad. Og let’s face it, det er det helligdagene går ud på.

Hvor gammel bliver Jesus egentlig i år? Hvis altså ikke han var blevet myrdet? Tænkte man, at nu er Jesus født, så begynder vi at tælle år. Og hvornår gjorde man det? Lige efter hans fødsel? Og hvad gjorde man egentlig før Jesus kom til verden?

Jeg er historiker. Jeg finder ud af det. I løbet af året. 2011. Som bliver spændende. Jeg elsker allerede det år.

 

Posted in: Kulmbaks blog