1400 København K

Posted on 28. december 2010

0


Julen er slut og jeg er tilbage på Christianshavn. Og det er alligevelle godt nok. Men jeg skal lige vænne mig til det. På ræddi mange områder skiller København sig ud fra Nordjylland; TV2 Lorry er på ingen måde nær så spændende som TV2 Nord. Folk man ikke kender i Superbrugsen tager ikke bare en sniksnak med dig. Kun hvis de er over 100 og skal have hjælp til at finde portemonnæen frem fra elscooteren. Og folk tager ikke bare traktoren ned til købmanden, Folk stikker ikke to fingre i luften for at sige hej. Opbakningen til Amin Jensen og Big Fat Snake er ikke tilnærmelsesvis lige så stor her som i mange egne af Nordjylland. Pissekedelige er de her! Jeg overvejer at ringe til Mogens og høre om han ikke lige kan komme forbi og hente mig.

Men livet er godt på Christianshavn. Jeg er begyndt at overvej at spise væsentligt sundere nu. Og for altid fremover. Jeg startede med en bøf og grønne bønner i går. Uden dressing. Og jeg er begyndt at tænke på hvorledes mit overvældende store nordjyske ordforråd skal spredes til resten af København. Jeg forventer ikke at alle her i byen taler jysk inden maj. Alligevelle. Men jeg forventer heller ikke at der ikke bliver talt jysk i 2012.

 

Posted in: Kulmbaks blog