9800 Hjørring – dag 6

Posted on 26. december 2010

0


Der er kun meget få timer tilbage i Hjørring for mit vedkommende. Jeg vil gerne have lov til at takke en masse folk.

Tak til Jesus for at være blevet undfanget af helligånden, født af jomfru Maria og sømmet fast til to stykker træ, så vi alle kan fejre ham. Det er nemlig den primære grund ti at jeg er i 9800 Hjørring. Og tak til Hjørring for at have taget så godt imod mig. Og praktisk taget voldtaget mig i byen i går aftes. Jøsses.

Den største tak skal dog gå til min kære familie, som har døjet med mig i ræddi land tid. Jeg håber I bærer over med mig. Jeg lover at tage væk i morgen. Så slipper I for mig.

Tilbage i København er der mange ting der skal klares. Jeg skal bl.a. have adgang til TV2 Nord. Og jeg skal have lavet en plan over implementeringen af ”gonnok”, ”maje” og ”alligevelle” i det københavnske. Jeg må tilstå at jeg er lidt spændt på at høre ordene på klingende københavnsk. Det kan være det ender med at jeg beslutter mig for at lade ordene blive nord for Limfjorden.

Peter Tanev har ikke en fanside på Facebook. Skal den oprettes? Og vil han blive glad for at jeg sender en ”friend request”? Han har over 1800 venner. Alene det er grund nok til at jeg vil være venner med ham. Imponerende. Mogens Jørgensen fra TV2 Nord fandt jeg intet på. Jeg tror ikke Mogens er Facebook-typen. Jeg tror simpelthen ikke han har tid til det pjat. Og jeg tror virkelig at han synes det er noget pjat. Han har alt for travlt med at opsøge nyheder. Og få det kommunikeret ud til nordjyderne. Og det vil jeg gerne have lov til at takke for.

Tak, tak, tak.

Posted in: Kulmbaks blog