9800 Hjørring – dag 3

Posted on 23. december 2010

2


Dag 3 i 9800 Hjørring startede ræddi ræddi godt. For en gangs skyld var jeg ikke gnaven før kl. 9. Jeg tror det skyldes, at jeg har fået forklaret familien på en pæn måde, at det med at sætte to børn til at vække mig med vand eller kilden under fødderne, ikke ligefrem får mig til at stå op med lysten til at være flink på noget tidspunkt resten af dagen. Det er ikke sjovt. Og det er ikke okay bare fordi man sætter to små uskyldige børn til at gøre det. Så det er folk heldigvis stoppet med. Og jeg er begyndt at være flink i julen. Coincidence?

Da jeg vågnede var jeg høj på ros fra gårsdagens succes med dressingen, som endnu en gang tog kegler. Armen det helt vanvittigt. Så her kommer opskriften; Lidt sennep, lidt eddike, lidt honning og dobbelt så meget olie. Og så liiige en knivspids coke. Som er stort set umuligt at få fat i heroppe. Men hvad gør man ikke for at glæde familien med lidt god salatdressing. Den første portion er gratis.

Jeg synes jeg bliver klogere for hver dag der går her. I går fandt jeg ud af at ”The Julekalender” stadig ses af mennesker. ”Bob bob” og ”det er bå’r dæjli” kan stadig bringe en kluklatter frem. Og Gertrud som bare ikke kan finde den der kasse med julepyndt… Armen altså. Det er Søren-fløjtme humor. Hvis I har set noget af det, så har I sikkert bemærket, at de render rundt i det samme tøj i de små fire uger man følger familien. Lur mig om ikke også de render rundt i det samme tøj hele året rundt. Klamt, hvis man spørger mig. Det er ikke særlig socialrealistisk. Det er der sgu ikke nogen der gør!

Det er stadig koldt i 9800 Hjørring. Faren var ved tandlægen i morges og var derfor tidligt oppe. Og da var det ræddi koldt. Og jeg tror ham. For Natasja Crone siger også, at det er koldt. Og hun har det fra Peter Tanev. Så der er noget om snakken. TV2 News helikopteren var i luften i går og kunne også vise, at det er koldt over det meste af landet. I går tog jeg patent på dressingen. I dag tager jeg patent på et TV-show med Peter Tanev, Natasja Crone og min far som værter og eksperter. Måske i News-helikopteren. De tre tilsammen ville være indbegrebet af troværdighed. Hvis de tre siger noget, så er det fordi det er sandt. Hvis de siger det er koldt, så er det fordi det er koldt. Min far har fået pandehulebetændelse, så koldt er der.

Døgnets højdepunkt har helt sikkert været at se TV2 Nord. I forgårs brugte de et kvarter på en halv times udsendelse på at vise en kirkekoncert fra Skagen Kirke. Det er journalistik på højt plan. I går var det noget med en journalist, der hedder Mogens, som liiige kommer forbi. Det gør han åbenbart tit. Bevares, han er munter og hyggeligt. Så det gør vel ikke noget. Men alligevelle. Ham kan man skrive til hvis man har en god historie eller en ”tøhø”-nyhed, som man synes har relevans for resten af egnen. Hvis TV2 Nord så vurderer, at lige netop din historie er den bedste og mest relevante, så kommer Mogens sgu lige forbi. Med et kamerahold. Hvem der bare havde gået 4-5 år på journalisthøjskolen for at kunne komme på sådan en idé. Det virker som om at de stadig kæmper en kamp med TV Glad om at skaffe de bedste værter og lave de bedste indslag. Jeg vil mene, at de(TV2 Nord) efterhånden er ved at have et lille forspring.

Jeg har ikke bevæget mig så meget rundt i Hjørring i dag. Og så aligevelle… Jeg var lige nede i byen med de små for at købe gaver til pakkespillet i morgen. Dermed også sagt, at jeg kørte bil. Det med liiige at stikke pegefinger og langemand i luften mens man holder i rattet betyder et eller andet. Det bruges ihvertfalle meget. Jeg har fire dage til at finde ud af hvad. Det kan betyde mange ting. ”Vi kender hinanden, dav”. ”Vi er naboer men har aldrig rigtig talt sammen, men hav en ræddi god dag” ”Jeg kan genkende bilen, og regner derfor med at jeg kender dig der styrer den”. Jeg må tilstå at jeg er blevet meget glad for den hilsen eller gestus. Eller hvad det nu er. Jeg tror det kunne blive morgendagens patent. Og den ryger naturligvis med tilbage København.

Antal gange jeg er blevet kaldt for min storebrors navn, Søren: 0 – det kunne skyldes at forældrene er begyndt at læse det jeg skriver en gang imellem.

Antal gange moren har spurgt om jeg skal have noget at spise: 2

Kilo der skal tabes: 900. Og det skal gerne gå stærkt.

Posted in: Kulmbaks blog