9800 Hjørring – dag 2

Posted on 22. december 2010

1


Vi er nået til dag 2 i Hjørring og det hele går bare rigtig fint. I går fik jeg en dejlig portion aftensmad som kun en mor kan lave den. Med sovs og kartowler.  Det smagte godt. Min opgave var at lave salaten hertil. Til benløse fugle kan jeg anbefale en salat med spinat, cherrytomater og mozzarellaost. Med en hjemmelavet dressing. Så det lavede jeg da. Jeg tror ikke at salat med både mozzarella og hjemmelavet dressing er et hyppigt fænomen i 9800. Begejstringen for salaten var så stor, at jeg overvejer at tage patent på den og sælge konceptet til samtlige Monarch-tanke på motorvejsstrækningen Aalborg-Hjørring.

Faren går meget op i vejret og hvor koldt det er. Og bevares, det er koldt. Faren mener at det er koldere end i går. Jeg er tilbøjelig til ikke at være uenig med ham. Man skal passe på med at diskutere ting som vejr og benzinpriser med en mand der har så meget erfaring med det, som min far har. Peter Tanev siger også at det er koldt. Og den mand har om nogen en tendens til at have ret.

Opslagstavlen i køkkenet er fuld af billeder. Billederne er primært af børnebørn, folk der er blevet gift, royale folk der er blevet gift eller folk der hilser på rige mennesker. Eksempelvis er der et billede af Mærsk der hilser på min storebror. Så hvis man har et stort ønske om at komme med på min forældres (primært min mors) opslagstavle, så er der ikke gode chancer. Med mindre man er gift, barnebarn eller royal. Jeg er ingen af delene og derfor ikke repræsenteret særlig meget på tavlen. Ca. lige så mange gange som Hr. Mærsk. Taget i betragtning af at han er 600 år gammel, så er han utrolig fotogen. Det er jeg ikke i samme grad. Indrømmet. De billeder min mor har af mig, har jeg en smøg i mundvigen. Eller man kan se mine tatoveringer. Det er lidt frowned upon. Derfor hænger jeg mest på kontoret. Både min bror og søster er blevet gift og er derfor tilstede på tavlen med deres ægtefæller. Og ingen af dem ryger eller har tatoveringer.

Der har været rigtig mange højdepunkter det seneste døgn. Men højdepunktet af højdepunkterne var at være på julegaveindkøb. De snakker så dejligt heroppe. ”Alligevelle” er et meget benyttet ord. Jeg har svært ved at forklare hvornår og hvordan det skal bruges. Det bruges bare. Alligevelle. De er også pissegode til at sælge heroppe. Ekspedient i SportMaster: ”Du tror det er løgn, men jeg har et mega godt tilbud, kun til dig ik’os’. Du får de der bukser og en vest med for et par hunnar ekstra. Bare buksern, de koster tre hunnar å halvtres” Pisse godt tilbud. Jeg havde det så skidt med at afvise den flinke mand. Han tog det maje pænt.

Koalaer vs. Nisser på det værelse hvor jeg sover: Koalaer 9 – 4 Nisser (der er vist nogen der har været på ferie i Australiens land i efteråret. Jeg har billederne til gode. Alle 1200)

Antal lunkne snaps til frokost: 2 (faren synes det er fesent at køle snapsen – ”så kan man jo ikke smage den”)

Nisser på badeværelset: 3 samt to julegæs i porcelæn

Antal gange jeg er blevet kaldt for min storebrors navn, Søren: 1

Antal nisser i stuen: 64 (i går talte jeg kun 47)

Antal gange moren har spurgt om jeg skal have noget at spise: 2

Posted in: Kulmbaks blog