Turen går til Nordjylland

Posted on 19. december 2010

0


Inden længe går turen til Hjørring. I Nordjylland. Der er koldt. Efter sigende meget koldt. Det er der ikke i Mexico. Men jeg vælger at lade være med at risikere at fejre nytåret med en slem solskoldning.

Jeg vil forsøge at skrive dagligt på bloggen for at give jer en idé om hvorledes man fejrer julen i Nordjylland. Der findes nemlig andre end folk der tilhører frikirker og brænder, hænger og knalder nisser.

Den seneste “Min søsters børn” foregår i Nordjylland. De ligefrem vælter stedet. Det er fandeme ikke pænt gjort. Hvad har Nordjylland gjort siden det skal væltes af Peter Mygind og en syv-otte unger? Hvorfor kan onkelen og søsterens børn aldrig bare tage et eller andet sted hen og bare opføre sig normalt? Uden at skulle vælte noget eller smadre et sted? Jeg synes desuden at det er tankevækkende, at det ikke længere er Peter Ganzler, men nu Peter Mygind der er børnenes onkel. Hvorfor er der ikke nogen der har grebet ind? Og hvad laver søsteren siden hun altid skal have en onkel til at passe børnene? Det er da en sag for kommunen.

Jeg lover at få styr på det og masser af andre ting mens jeg er i Nordjylland

Posted in: Kulmbaks blog