Hvor sidder milten?

Posted on 7. december 2010

0


Jeg har nu ligget syg i en uge. Jeg er ikke ude på at få medlidenhed. Hvis I har ondt af mig er det okay. Men der er ikke hensigten fra min side.

Jeg har prøvet noget som jeg ikke troede skulle ske for mig før jeg blev gammel. Bevares jeg er 30. I forhold til en på 18 år er det tudsegammelt. Og i forhold til en på fem, er jeg lige lukt på vej i TV2 Charlie-segmentet. Det jeg har prøvet i dag, er at få konstateret lungebetændelse.

Her er lidt om hvad der skrives om lungebetændelse på netdoktor.dk:

”Hvem er i særlig risiko?

Jeg har fået fjernet en masse i begge knæ. Så jeg er ret overbevist om, at milten ikke sidder i knæene. Så jeg er ret overbevist om at jeg ikke har fået fjernet en milt. Jeg betragter mig ikke som kronisk syg. Nærmere kronisk uheldig. Jeg synes ikke mit immunforsvar er svækket. Jeg er ikke alkoholiker. Og jeg er bestemt ikke et barn, som forveksler ting med blindtarmsbetændelse.

Ergo må jeg tilhøre gruppen ”Svækkede gamle”. Det er lidt træls. Jeg er ikke klar til tandsmør, Finn Nørbygaard og Nana Mouskouri. Eller køtilbud i Føtex. Jeg tror ikke jeg bliver en af dem der kommer til at æde tandsmør som gammel. Og jeg håber ærlig talt at både Finn Nørbygaard og Nana Mouskouri er døde når jeg bliver gammel. Ikke fordi jeg ikke kan lige dem. Jeg har ikke noget imod dem. Jeg tror bare at verden ville være et bedre sted hvis både Nana og Finn stoppede med at stille sig op på en scene for pengenes skyld.

Med en lungebetændelse kan man ikke lave så meget andet end at ligge under dynen og se dårlig TV. Jeg har brugt tiden på at gennemlæse nordjyske.dk – verdens bedste avis. Se bare denne historie, som er ganske repræsentativ for resten af indholdet i avisen. Hvis det havde været billigere at abonnere på avisen i fysisk form, og hvis den ikke kom med posten dagen efter, så havde jeg været trofast abonnent.

http://nordjyske.dk/artikel/10/2875/14/3736481/3/varebil%20stj%E5let

For folk der endnu ikke har besøgt avisens hjemmeside anbefales det at starte med at læse artiklerne på undersiderne for Brønderslev og Hjørring.

Jeg har desuden været inde på Hørning Maskinfabriks hjemmeside. Hvis man er glad for maskiner og grusgrave, må denne side svare til hvad nordjyske.dk er for en sprognørd. Siden er let overskuelig og ligner noget fra 1998.

Jeg faldt over siden fordi jeg skulle og se på noget billigt tøj. På H&M’s hjemmeside. Hvilket fik mig til at taste hm.dk. Hvilket fik mig til at blive klogere på maskiner. Og grusgrave.

Jeg har fået hørt en del musik mens jeg har ligget og kedet mig. Og det har faktisk været fedt. Musikken, ikke det at jeg har kedet mig. Jo og så lidt endda.. Jeg er blevet god til at kede mig. Men jeg er til enhver tid bedre til at høre musik. Jeg har en god ven. Han hedder Bjarke og er ikke bare god til at lytte til musik. Han er også god til at lave og spille musik. Det seneste han har lavet, for han har ved gud lavet en del, er pissegodt. Bevares, jeg tror ikke Bjarke har lavet det hele selv. Han har givet vis fået hjælp fra de andre drenge i One Year From Home. Eller 4 Guys From the Future. To bands med næsten samme indhold. Det seneste de har lavet kan høres her:

http://politiken.tv/nyheder/kultur/ECE1132184/kom-i-oevelokalet-med-one-year-from-home/

Desværre er der kun et nummer på deres myspace. Men det er til gengæld fedt:

http://www.myspace.com/oneyearfromhome

Noget helt andet dansk musik som også er pisse godt lige nu, hvis man spørger – og det gør man for sjældent – er Raunchy. Det er tungt. Og det er godt.

http://www.myspace.com/raunchy

Deres seneste plade A Discord Electric er næsten lige sendt på gaden. Det var også på tide. Hvis man altså spørger mig. Men det har været værd at vente på. Deres tyske pladeselskab har sendt albummet på gaden med et stort klistermærke på coveret hvor der står, at Raunchy lyder Faith No More og Linkin’ Park (!). Kære tyske venner… Ahhh det passer vist ikke helt. At få at vide at man som metalband lyder som Linkin’ Park må svare til at stille op i DM i stand up og få at vide at man er lige så sjov som Amin Jensen. Jeg tvang mig selv til at se 5 minutter af et Amin Jensen show forleden for liiiige at se om han er så rædselsfuld som jeg huskede. Det korte svar er ”ja”. Det lange svar er ”ja, det er han i allerhøjeste grad”.  Det var konklusionen allerede efter to minutter.

Posted in: Kulmbaks blog